E3:n tulevaisuus
E3-messut ovat kulkeneet pitkän matkan päästäkseen nykyiseen huippustatukseensa. Aivan kuten peliala itsekin, on myös E3 kasvanut vuosikymmenten saatossa pienten piirien perinteisestä messutapahtumasta, kolossaaliseksi multimediatapahtumaksi, josta ei blingiä ja lasersäteitä puutu. Tästä ”kehityksestä” eivät kuitenkaan aivan kaikki ole mielissään. Kun messut olivat aiemmin se vuoden ainoa tapahtuma jossa kaikki pelialan merkkihenkilöt (julkaisijat, kehittäjät, media) pääsivät morottelemaan toisiaan, verkostoitumaan sekä vaihtamaan kuulumisia, on tapahtuma nykyään täysi infernaalinen kaaos jonoja, hienhajua ja melua. Onko tämä sitten hyvä asia?
…

Olette varmaan huomanneet että ulkona paistaa aurinko, linnut laulavat, nurtsi vihertää ja kukat alkavat kukkia? Ei tietenkään ole todellakaan pelaajan tehtävä olla iloinen näistä asioista, joten on ymmärrettävää että moiset asiat eivät kiinnosta, ja menevät ohi ihan huomaamatta. Mutta oletko saattanut huomata että peliaiheiset nettisivustot ovat alkaneet tykitellä eetteriin ties vaikka minkälaisia E3-huhuja? Kyllä, kevät on täällä.