Kesä, kesäiset pelifestivaalit sekä kuumat aallot lähestyvät huolestuttavalla tahdilla, mutta ei huolta koska PBC on täällä taas jäähdyttämässä kelejä ja tunteita. Tämänkertaisessa jaksossa oltiinkin varsin jännän äärellä, koska perinteisten pelaamisten ja uutisten lisäksi tänään päästiin vastaamaan erinäisiin kysymyksiin ja huolella. Luvassa on siis hirmuista tykitystä ”About me” -pelilistojen tyylillä toteutettuna ja kenties joku näistä tiedonjyväsistä jopa oppii jotain. Perinteisien osioiden aiheita olivat vuorostaan Lost Judgment, Cronos: The New Dawn, Slay the Spire 2, Vampire Crawlers, Starfoxin paluu sekä suurta polemiikkia pitkin internettiä aiheuttanut Mixtape.
PBC:n ääniaalloilla tapahtuu jälleen kummia kun parin jakson tauon jälkeen paikalle saatiin jopa kolmen ihmisen kopla, kun Hazukin johdolla Norsukampa sekä Takapölkyltä lainattu Qlaos päätyivät samaan digitaaliseen palaverihuoneeseen.
Vuodesta on nähty vasta yksi kolmannes sekä hyviä pelejä tuppaa tulemaan jo ihan jonoksi asti ja monesta niistä päästään kuulemaan tässäkin episodissa.
Norsukampa oli päässyt arvostelemaan Capcomin uusimman Pragmatan sekä Mega Man Star Force kokoelman, Qlaos oli tykitellyt tunnin jos toisenkin Slay the Spire kakkoseen kun taas Hazuki oli vuorostaan jälleen hypännyt indiepelien syvään päätyyn Lost and Found Co. sekä Tangy TD:n kanssa.
Pääosion pelikerhossa toki sitten puhuttiin hieman enemmän jokaisen panelistin pelaamasta Pokémon Pokopiasta.
Laita siis Dittomainen hymy kasvoille sekä luurit korville ja anna paukkua.
Kevättä rinnassa ja PBC:tä korvissa. Ei ole ihmisen elämässä mitään parempaa, paitsi ehkä 4772095 jotain muuta asiaa mutta kuitenkin. Tässä uusimmassa taideteoksessa pääsette kuulemaan analyyttista keskustelua mm. lukuisista Steam-demoista, Mario Tennis Feveristä, Pokémon FireRedistä, Fletcher’s Questistä, Xbox-pomojen alasajosta, Pokémon-Directin sisällöstä ja monesta muusta aurinkoisesta
Talvipakkaset paukkaa, suksi vetää ja pulkka kulkee, mutta PBC on ja pysyy.
Uuttakin uudemmassa jaksossa on taas luvassa varsin paljon kaikenmoista, kun yhtä jaksoa varten on kutsuttu paikalla joka kaksi erillistä tiimiä (Hazuki, Lionhead, Cerker sekä Norsukampa, Drifu, Qlaos) ja aiheet liitävät laidasta toiseen.
Uutiskentällä leikitään jälleen pressicastiä, pääosiossa visaillaan Pokemon tietäjän arvonimestä Triple Threat -visailuformaatilla ja alkuosissa pääsevät pojat pois kahleistaan puhumaan viimeisistä vajaasta kolmen kuukauden aikaisista pelailuistaan.
Cerker oli Sudaillut menemään Romeo is a Dead Mania, risteyttänyt Lionheadin kanssa kissoja Mewgenicsissä sekä hieman kiipeillyt Cairnin kanssa vuorilla. Lionhead vuorostaan ihmetteli Hazukin kanssa Quarantine Zone: The Last Check -pelin logiikkaa sekä oli pelaillut niin Outer Worlds kakkosta kuin myös High on Life kakkosta. Kaiken kukkuraksi Hazuki oli tutustunut Virtual Boyn NSO pelitarjontaan, kauhistellut Resident Evil 2 remaken tunnelmia sekä etsinyt Mauri Mursun kanssa pulloja.
Tätä ja paljon muuta on jälleen tämäkin jakso täynnä.
Vuoden 2026 ensimmäinen PBC-jakso on laskeutunut keskuuteemme, ja tuttuun tapaan kaikki perinteiset osiot (pl. kysymysosio) heitetään hallituslupausten lailla romukoppaan, ja käydään täikamman tarkkuudella läpi tulevaa pelivuotta 2026.
(00:02:47) Pelivuosi 2026 – Sony (00:23:28) Pelivuosi 2026 – Nintendo (00:56:04) Pelivuosi 2026 – Microsoft (01:27:18) Pelivuosi 2026 – 3rd party
(02:33:58) Edellinen neljän viikon kysymys: Mikä oli vuoden 2025 paras peli?
On jälleen aika taputella yksi kalenterivuosi taakse, ja se tarkoittaa tietenkin vuoden parhaiden asioiden listaamista videopelisoftan saralla. Jälleen kerran se varsinainen ympäröivä maailma tarjosi vähän, tai ei ainakaan kolmea, aihetta riemuun mutta onneksi on olemassa nuo iki-ihanat videopelit, joita ilmestyi taas lukuisia hyviä.
Koska aika on kuitenkin meillä kaikilla rajallista, niin kannattaa pelata viime vuoden videopeleistä vain kolmea. Mitä kolmea kysyt varmaan?
No ainakin näitä kolmea jotka PBC:n sertifioidut asiantuntijat suosittelevat kukin tahollaan pelaamaan.
…
Taas on yksi vuosi kierähtänyt ajanpyörässä ja näin ollen olisi taas aika muistella menneitä sekä ihmetellä Game Awards tilaisuudessa julkistettuja pelejä sekä jaettuja palkintoja.
Tämän jakson myötä PBC jää vuorostaan pienelle joululomalle, mutta palaa jälleen samoin tutuin kujein ensivuoden puolella ääniaalloille.
Kiitos kaikille jotka tätä jaksatte joka vuosi kuunnella.
Olkaa ihmisiksi.
Onko mitään parempaa tapaa aloittaa joulukuu kuin syödä kaikki joulukalenterin suklaat yhdeltä istumalta ja kuunnella siinä samalla uutta PBC-jaksoa?!?!?
Vuoden toiseksi viimeisessä jaksossa kuullaan juttua mm. Kirby Air Ridersistä, Silent Hill f:stä, uusimmasta Katamarista, pleikkarimaskottien ympärille tehdyistä moninpeleistä ja Steamin omasta pelikuutiosta.
Pääosiossa muistellaan kyynelsilmin menneitä jouluaattoja ja parhaita peliaiheisia joululahjoja joten ota paketillinen Nessuja viereen ja kuuntele jakso
PBC ehti vielä julkaista uuden jakson ennen talvirenkaiden vaihtoa, ja mikä jakso se onkaan?!?
Oman elämänsä Jesse ja James (ilman Meowthia) käyvät läpi tällä kertaa mm. uutta AVGN-videopeliä, indiehitti Ball x Pitiä, Kirby-ajopelin demoa, peliä jossa heitellään vaan kolikkoa, Switch 2:n ammattilaisohjainta, GTA VI:n myöhästymisen perhosefektejä, kenties kaikkien aikojen heikointa State of Play -lähetystä ja kaikkea muuta ei-mielenkiintoista.
Pääosion valtaavat taskuhirviöt kun poikaoletetut järkkäsivät pelikerhon uusimmasta Pokémon-pelistä.
Onko jakso super effective vai lyövätkö isännät itseään kaikessa sekaannuksessaan?
Kuuntele jakso ja ota selvää!