Haaveiletko yhä tänäkin päivänä World Of Warcraft 2:sta? Kutkuttelisiko päästä vihdoin näkemään Rainbow Six: Siegen jatko-osasta screenshotteja? Odotteletko kuumeisesti tulevia Nintendo Directejä ihan vaan Splatoon 3-hypen vuoksi? Ota tuoli alle sillä nyt on luvassa hirveääkin hirveämpi shokkipaljastus…:
Pelin julkaisusta on tällä viikolla kulunut tasan tarkkaan vuosi, ja onkin aika katsoa hieman menneeseen. Miten tämä ”viikottaista uutta lisäsisältöä” tarjoava läiskintäpeli, on kehittynyt vuoden aikana?
…
PBC on palannut tuhlaamaan kuulijoidensa aikaa ja kas kummaa, Kissa Pöydällä-osion pääaihekin pyörii ajankäytön ympärillä. Aikakeskustelun lisäksi jaksossa kuullaan juttua mm. Octopath Travelerista, Moonlighterista, Frasierista, kuulijoiden mielestä kovimmista kotimaisista, tuoreimmasta pelimaailman kohusta, Pocket Rumblesta, Overwatchin boobjobista ja vaikka mistä muusta
Pari viikkoa sitten Twitterissä pyöri meemi, jossa udeltiin pelejä joihin kukin vastaaja oli käyttänyt sata tuntia tai enemmän. Tämä sai aikaan sisäisen tilastoniiloni heräämisen, ja totta kai sitä piti itsekin alkaa pohtimaan että mihin peleihin sitä onkaan tuhlannut elämään… tai siis nauttinut niin paljon että minuutit muuttuvat tunneiksi ja ajan käsite katoaa. Lista oli tämän vuosikymmenen peleistä abouttiarallaa seuraavanlainen:
Pokémon X/AlphaSapphire
Splatoon 2
Animal Crossing: New Leaf
FIFA 12
Street Fighter IV eri inkarnaatioineen
Fire Emblem Awakening
Monster Hunter 4 Ultimate/Generations/World
TLoZ: Breath Of The Wild
Stardew Valley
Periaatteessa vain kaksi peliä joiden tunnit on kasattu online-puolen kilpailullisesta moninpelistä (Street Fighter IV on pitkältikin samalta sohvalta pelattu). Football Manageria en laskenut mukaan koska se pyörii aina kun tietokoneeni on joko työ- tai vapaa-ajan käytössä jolloin tuntimäärät on aivan poskettomat. Myöskään en kovin pitkälle menneisyyteen en mennyt sillä Chrono Triggerit, Ocarina Of Timet, Mega Man X:t ynnä muut omat ikisuosikit ovat varmaan toistojen myötä keränneet jopa tuhansia pelitunteja.
PBC:n viikkoblogi palaa kesätauolta tuhannen auringon voimalla. Taukoa ei voi pitää kovinkaan ansaittuna joten eiköhän mennä sen kummemmitta seremonioitta asiaan.
Jos olette astuneet ulos sieltä porukoiden kämpän kellarihuoneistosta, olette varmaan huomanneet että ulkona on kesä. Mikä onkaan parempaa kuin auringonpaahteessa melanooman hankkiminen kylmän ja pimeän talven varalle? Mutta miten yhdistää pelaaminen ja auringon sekä raikkaan ulkoilman palvonta? No käsikonsoleilla totta kai! Täytyy kuitenkin muistaa että maailma on nykyisin pohjimmiltaan paha paikka, eikä edes käsikonsolipelaaminen ole turvallista. Tämän vuoksi PBC on jälleen pelaajan (ei se lehti) asialla, ja kertoo miten saada eniten irti käsikonsolipelaamisesta kesähelteillä.
…
PBC palasi kesälomilta ruskettuneena ja pöhöttyneenä. Ekassa jaksossa pientä lomaruostetta, mutta ei anneta sen haitata sillä jakson sisältö on varsin mehukas. Luvassa on juttua mm. Subnauticasta, Grab The Bottlesta, Mario Tennis Acesista, tämän vuoden pelijulkaisuista (so far), cross-play-saagan uusimmista käänteistä sekä Kickstarterista jeesausta hakevasta kotimaisesta pelistä, jollaista ei tässä maassa olla ennen tehty. Kuuntele jakso niin tiedät enemmän.
HUOM. Nyt voit kuunnella jakson myös Youtuben puolelta halutessasi.
Vuoden 2018 E3-messut on vihdoin taputeltu ja tästä alkaa pitkääkin pidempi odotus ensi vuoden messuille asti. Tai no mitä vielä, sillä elokuussahan mennään jo GamesCom-tapahtuman merkeissä, Tokyo Game Show on muutaman hassun kuukauden päässä ja mainostapahtuma VGA, tärähtää ruutuihin sopivasti itsenäisyyspäivänä.
Kuten tapana on, valitsevat pelialan ammattilaiset joka vuosi omat suosikkinsa E3-messujen mittavasta pelivalikoimasta, ja koska PBC:n tyypit ovat pelialan parhaiten palkattuja korkean profiilin ammattilaisia, on se itsestäänselvyys että myös kyseiset herrasmiehet kertovat hieman fiiliksiään messuista. Tässä perinteiseen tyyliin kaksi kohokohtaa á la PBC-kööri!
…
Vuoden 2018 E3-spesiaalin toinen ja näin ollen myös viimeinen puolikas on nyt täällä.
Puhujina toimivat Hazuki_exe, Norsukampa, Dynamithix sekä Andzerx.
HUOM: Faktoina esitetyt faktat saattavat olla fiktiota koska nauhoitusajankohta.
(00:02:02) Square Enix
(00:24:53) Limited Run games tiivistelmä
(00:28:12) Ubisoft
(01:10:04) PC gaming show (01:54:35) Sony (02:44:24) Nintendo