Jo joutui karvas aika, ja suvi suolainen. Kauniisti joka paikkaa, koristaa kakkanen. PBC:n uljaat urokset ovat taas päässeet lähemmäst alakoulun suorittamista, ja kesäloman alkuun on hyvä töräyttää uusi jakso pihalle. Vielä kun on rauhallista ennen epävirallista E3-aikaa, voi jalat laittaa pöydälle ja kuunnella juttua esim. Yoshi and the Mysterious Bookista, Pokémonin kaikki kerätään -proggiksesta, MGS Deltasta, Sektorista ja vaikkapa Tomodachi Lifesta. Pääosiossa visaillaan jälleen kerran uudella formaatilla joten liity mukaan joukkoon iloiseen!
PBC:n anarkistit ovat päässeet vappumielenosoituksien jälkeen pois putkasta, ja laittoivat teille rakkaat kuulijat uuden jakson tulille.
Juttua piisaa mm. Pokémon Championsista, Donkey Kong Bananzasta, Marathonista, GTA: San Andreasista, vanhoista Ratchet&Clank -peleistä, Elden Ring -leffasta ja monesta muusta mukavasta. Pääosiossa hypätään jälleen aikakoneen kyytiin ja pysäkkinä on tällä kertaa vuosi 2007 ja sen kolme parasta videopeliä per osallistuja.
PBC:n ääniaalloilla tapahtuu jälleen kummia kun parin jakson tauon jälkeen paikalle saatiin jopa kolmen ihmisen kopla, kun Hazukin johdolla Norsukampa sekä Takapölkyltä lainattu Qlaos päätyivät samaan digitaaliseen palaverihuoneeseen.
Vuodesta on nähty vasta yksi kolmannes sekä hyviä pelejä tuppaa tulemaan jo ihan jonoksi asti ja monesta niistä päästään kuulemaan tässäkin episodissa.
Norsukampa oli päässyt arvostelemaan Capcomin uusimman Pragmatan sekä Mega Man Star Force kokoelman, Qlaos oli tykitellyt tunnin jos toisenkin Slay the Spire kakkoseen kun taas Hazuki oli vuorostaan jälleen hypännyt indiepelien syvään päätyyn Lost and Found Co. sekä Tangy TD:n kanssa.
Pääosion pelikerhossa toki sitten puhuttiin hieman enemmän jokaisen panelistin pelaamasta Pokémon Pokopiasta.
Laita siis Dittomainen hymy kasvoille sekä luurit korville ja anna paukkua.
Kevättä rinnassa ja PBC:tä korvissa. Ei ole ihmisen elämässä mitään parempaa, paitsi ehkä 4772095 jotain muuta asiaa mutta kuitenkin. Tässä uusimmassa taideteoksessa pääsette kuulemaan analyyttista keskustelua mm. lukuisista Steam-demoista, Mario Tennis Feveristä, Pokémon FireRedistä, Fletcher’s Questistä, Xbox-pomojen alasajosta, Pokémon-Directin sisällöstä ja monesta muusta aurinkoisesta
Talvipakkaset paukkaa, suksi vetää ja pulkka kulkee, mutta PBC on ja pysyy.
Uuttakin uudemmassa jaksossa on taas luvassa varsin paljon kaikenmoista, kun yhtä jaksoa varten on kutsuttu paikalla joka kaksi erillistä tiimiä (Hazuki, Lionhead, Cerker sekä Norsukampa, Drifu, Qlaos) ja aiheet liitävät laidasta toiseen.
Uutiskentällä leikitään jälleen pressicastiä, pääosiossa visaillaan Pokemon tietäjän arvonimestä Triple Threat -visailuformaatilla ja alkuosissa pääsevät pojat pois kahleistaan puhumaan viimeisistä vajaasta kolmen kuukauden aikaisista pelailuistaan.
Cerker oli Sudaillut menemään Romeo is a Dead Mania, risteyttänyt Lionheadin kanssa kissoja Mewgenicsissä sekä hieman kiipeillyt Cairnin kanssa vuorilla. Lionhead vuorostaan ihmetteli Hazukin kanssa Quarantine Zone: The Last Check -pelin logiikkaa sekä oli pelaillut niin Outer Worlds kakkosta kuin myös High on Life kakkosta. Kaiken kukkuraksi Hazuki oli tutustunut Virtual Boyn NSO pelitarjontaan, kauhistellut Resident Evil 2 remaken tunnelmia sekä etsinyt Mauri Mursun kanssa pulloja.
Tätä ja paljon muuta on jälleen tämäkin jakso täynnä.
Ulkona voi olla kylmä mutta PBC:tä kuunnellessa lämmin tunteiden vyöry valtaa kehon ja mielen. Kuumaa ja sensuellia puhetta irtoaa tällä kertaa mm. sellaisista peleistä kuin Darkenstein 3D, Fire Emblem Path of Radiance, Hollow Knight, Hitman (ne uudemman ajan), sekä ajankohtaisista aiheista joita tällä kertaa edustaa viimeisimmän Nintendo Directin läpikäynti. Pääosiossa kokeillaan jotain uutta, nimittäin tuttua ja turvallista top kolmosta, mutta tällä kertaa toivon mukaan vakioteemalla, eli valitun pelivuoden parhailla peleillä. Kuuntele jaksosta mitä sinun pitää tehdä jos haluat jatkossa lisää vastaavanlaisia top 3 -osioita.
Vuoden 2026 ensimmäinen PBC-jakso on laskeutunut keskuuteemme, ja tuttuun tapaan kaikki perinteiset osiot (pl. kysymysosio) heitetään hallituslupausten lailla romukoppaan, ja käydään täikamman tarkkuudella läpi tulevaa pelivuotta 2026.
(00:02:47) Pelivuosi 2026 – Sony (00:23:28) Pelivuosi 2026 – Nintendo (00:56:04) Pelivuosi 2026 – Microsoft (01:27:18) Pelivuosi 2026 – 3rd party
(02:33:58) Edellinen neljän viikon kysymys: Mikä oli vuoden 2025 paras peli?
On jälleen aika taputella yksi kalenterivuosi taakse, ja se tarkoittaa tietenkin vuoden parhaiden asioiden listaamista videopelisoftan saralla. Jälleen kerran se varsinainen ympäröivä maailma tarjosi vähän, tai ei ainakaan kolmea, aihetta riemuun mutta onneksi on olemassa nuo iki-ihanat videopelit, joita ilmestyi taas lukuisia hyviä.
Koska aika on kuitenkin meillä kaikilla rajallista, niin kannattaa pelata viime vuoden videopeleistä vain kolmea. Mitä kolmea kysyt varmaan?
No ainakin näitä kolmea jotka PBC:n sertifioidut asiantuntijat suosittelevat kukin tahollaan pelaamaan.
…
Onko mitään parempaa tapaa aloittaa joulukuu kuin syödä kaikki joulukalenterin suklaat yhdeltä istumalta ja kuunnella siinä samalla uutta PBC-jaksoa?!?!?
Vuoden toiseksi viimeisessä jaksossa kuullaan juttua mm. Kirby Air Ridersistä, Silent Hill f:stä, uusimmasta Katamarista, pleikkarimaskottien ympärille tehdyistä moninpeleistä ja Steamin omasta pelikuutiosta.
Pääosiossa muistellaan kyynelsilmin menneitä jouluaattoja ja parhaita peliaiheisia joululahjoja joten ota paketillinen Nessuja viereen ja kuuntele jakso