PBC 232: Levyraati

Uusin PBC-jakso on nyt sitten ihan vaan justiinsa tässä näin nyt. Monissa liemissä keitetty kolmikko kävi tällä kertaa läpi nykymusiikin tilaa, PSVR:n tulevaisuutta ja nykyisyyttä, PC-ohjainten monimutkaisuutta, Xbox Onen huippumyyntejä sekä visailivat juhlavuottaan viettävien pelien kustannuksella.

(01:32:45) Uutiset:
PC:lle ohjainhelpotusta
Perjantai 13.pvä ei olekaan lähiaikoina
Xbox One aloittanut kirin

(01:59:31) Viikon pääaihe:
Visailuosio

(02:22:39) Edellisen viikon kysymys:
Mitä toivoisit että GameXpoilla nähtäisiin?

Musiikit:
Legend Of Zelda: Wand Of Gamelon – Map Screen
Buck Bumble – Main Theme
Castlevania Chronicles – Bloody Tears
Paper Mario: Color Splash – Title Theme
Pokémon X/Y – Jubilife City
Super Smash Bros Melee – Character Select
Mega Man V – Charge Man
Shin Megami Tensei – Credits

Viikon kysymys:
Mikä on ikimuistoisin videopelirepla?

Kotimaisen pelituben värittömyys

call-of-duty-black-ops-ii-overflow-700x393 Tubettaminen ja striimaaminen ovat nykyään termeinä lähes yhtä oleellinen osa pelaamisessa kuin vaikka ”moninpeli” tai ”input-lagi”. Pelikonsolien suoratoisto-ominaisuudet tukevat näiden modernin aikojen talk-show-isäntien/emäntien päivätyötä ja isoimmissa piireissä puhutaan jo aika isoista rahoista. Verkon syövereissä ei taida olla peliä jonka pelaamista ja tätä pelaamista tukevaa asiantuntevaa kommentointia ei oltaisi dokumentoitu videomuotoon ja onkin aina hauskaa muistaa jonkun täysin randomin ja unohdetun pelin nimi, syöttää se Twitchin hakukenttään ja huomata kuinka joku rohkea sielu sitä siellä pelaa. Tämä siis kansainvälisessä kentässä eikä valitettavasti kotimaisessa skenessä…

R.I.P. Wii U (2012-2016)

wiiu-flatline-930x511 Tällä viikolla saa julkaisunsa jossain piireissä jopa odotettu Paper Mario: Color Splash. Peliä ei varmasti tulla muistamaan Ocarina Of Timen kaltaisena legendaarisena klassikkona saatikka parhaana Paper Mario-sarjan pelinä mutta se tullaan silti muistamaan vuosien päästä yhden seikan vuoksi. Color Splash tulee jäämään viimeiseksi merkittäväksi Wii U-yksinoikeudeksi. Kirjoitushetkellä (28.9.2016) ei Nintendo ole vieläkään kertonut julkisuuteen käytännössä yhtään mitään tulevasta NX-työnimellä tunnetusta pelilaitteestaan. Laitteen on luvattu ilmestyvän kauppoihin vuoden 2017 ensimmäisellä neljänneksellä ja Nintendo ei itse ole ilmoittanut mitään suurempia titteleitä julkaistavaksi Wii U:lle ennen sitä joten laitteen joutsenlaululle on ihan validit syyt.

PBC 230: Vi**u joopa joo

Iskuryhmä PBC on jälleen kokoontunut pyöreän pöydän äärelle keskustelemaan videopeleistä ja kaikesta muusta mieltä askarruttavista asioista.
Puhetta piisasi niin Tiltin paluusta, Persian prinsseistä kuin myös lehmistä.

(00:55:22) Uutiset:
Wasteland 3 vahvistettu
No man’s sky saa lisää kuonaa niskaansa
Ubisoft ei anna periksi Vivendille
Tilt tulee jälleen

(01:35:03) Viikon pääaihe:
Persian Prince

(02:10:23) Edellisen viikon kysymys:
Mikä mechoja sisältävä peli on suosikkisi?

Musiikit:
Megaman & Bass – Museum (Intro Stage)
Castlevania The Adventure Rebirth – Aquarius
Lost Odyssey – The Gun Barrel of Battle
Castle in the Darkness – The Trees Can See
Nintendogs – Nintendogs Theme
Goldeneye – Silo
The Legend of Zelda: Spirit Tracks – Hyrule Castle Town
Time Trax – Theme #4

Viikon kysymys:
Kuka on kovin prinssi?

Presidenttipeliä

Maapallon tärkeimmän ja vaikutusvaltaisimman työpaikan valintaprosessi käynnistyy alle parin kuukauden päästä. Jenkeissä sijaitseva valkoinen talonmörskäle saa uudet asukkaansa ja toisin kuin viime vuosikymmeninä, ei tällä kertaa toivota ns. paremman kandidaatin voittoa vaan vähemmän huonon vaihtoehdon valintaa. Clinton ja Trump ovat kirjoitushetkellä enemmän tai vähemmän tasoissa mitä tulee katugallupeihin ja ennakkokyselyihin joten kilpailusta on tulossa äärimmäisen mielenkiintoinen ja toisen kandidaatin tavat tuntien, erittäin ruma. Miten ihmeessä tämä sitten liittyy PBC:n viikkoblogiin?

Markkinajohtajien kootut seikkailut

shot-in-the-foot Vanha viisaus kuuluu; jos olet mestari, kaikki haluavat asemaasi. Tämä sanonta on pelien saralla tullut ilmi verisinä taisteluina markkinoiden ykköspaikasta. Kun vielä takavuosina mittelöinti oli kahden osapuolen (Sega ja Nintendo) veristä taistelua, joutuu ihmiskunta nykyään väistelemään ammuksia kolmesta (Microsoft, Nintendo ja Sony) eri suunnasta. Jokaisella kolmella osapuolella on omat vahvuutensa ja heikkoutensa mutta yksi heikkous on viime vuosina osoittautunut kryptoniitin vastikkeeksi. Markkinajohtajuus on syössyt eräänkin fantasiakirjoista tutun valtasormuksen lailla pimeyteen joten onkin syytä kysyä että miksi ihmeessä edes tavoitella enää taloudellisia ja markkinallisia ykkössijoja?

Kendojanarit yhtykää!

hqdefault Suomessa EA:n jokavuotinen NHL-sarja on kansallisurheiluun rinnastettava instituutio. Joka syksy kauppojen hyllyille ilmestyy sarjan uutukainen joka yleensä on vain hienosäätöä ja rosteripäivitystä viime vuoden versioon verrattaessa ja silti kauppa käy kuin häkä joka on purkitettu ilmaiseen ämpäriin. Vuosien aikana on matkalle osunut myös ihan oikeasti kehnoja vuosipäivityksiä mutta silti vain sarjan pelit pitävät hallussaan kotimaan myydyimpien pelien kärkisijoja. EA:n on toki helppona kukkoilla tunkiolla sillä vakavasti otettavaa kilpailijaa ei yhtiöllä ole lätkämarkkinoilla ollut sitten 2000-luvun puolivälin. Hattua, tai tässä tapauksessa potta-mallista Jofaa, pitää kuitenkin EA:lle nostaa sillä vaikka kaukalot onkin diktaattorimaiseen tyyliin vallattu, ei lafka ole kuitenkaan jäänyt lepäämään laakereilleen vaan muutamista harha-askelista huolimatta saanut sarjaa kehitettyä vuosien aikana. Kahden tatin ohjaustavan standardisoiminen, Youtubettajien suosikkipelimuodoksi (ne ”ihanat” överireaktiot…) noussut Ultimate Team ja monet muut kehitysaskeleet ovat muokanneet pelisarjasta samaa laatua edustavan dinosauruksen mitä samaisen yhtiön Madden-sarja on vuosi toisensa jälkeen edustanut 2000-luvun alusta asti ja NBA2K-sarja edustaa tänä päivänä.

PBC 227: Deus Sex: Invisible Tony Halme

PBC, tuo kuningas voittamaton sai kuin saikin nauhoitettua uusimman jakson! Itse Illuminati koitti tulla väliin mutta turpaan sai! Jutustelua oli Deus Exstä, konsolien ”parannetuista” versioista kuin myös Miyamoton trollailuista.

(01:13:00) Uutiset
Fallout 4 ja Skyrim jäävät modaamatta PS4:lla
Nyt viedään tuhkatkin Interplaystä 
Super Mario juoksee iPhonella

(01:41:08) Viikon pääaihe
Konsoleiden .5-versiot

(02:34:26) Edellisen viikon kysymys
Mikä on paras jalkapallopeli?

Musiikit:
Toy Story – You’ve Got A Friend In Me
Streetpass Mii Plaza
Gran Turismo 5 – Like A Bird
Master Of Orion 2 – Ship Design
Mario Kart 8 – Thwomp Ruins
PES 4 – Museum
Ice Hockey – Match Theme
Sonic 3D Blast – Ending

Viikon kysymys:
Kuka tappoi Tony Halmeen?

Pressicast 07.09.2016 Playstation Meeting

Tervetuloa pressicastien maailmaan.

Näissä jaksoissa tulemme läpikäymään pelimaailman tapahtumia aina kun jotain suurempaa presentaatiota verkon syövereihin ilmestyy.

Nyt on vuorossa otsikon mukainen 07.09.2016 lähetetty Playstation Meeting.

Musiikit:
Super Mario Bros 2 – Title (genesis mix)
Phoenix Wright: Ace Attorney – Turnabout Sisters’ Theme 2001
Super Mario World – Ending Theme Cover by Game & Sound

Lisenssipelit lipaston alalaatikosta

pic4

Elokuviin perustuvat lisenssipelit ovat meille pelaajille tuttuja niin hyvässä kuin pahassakin. Yhtä N64:lle ilmestynyttä Goldeneyeta, SNES:n True Liesia tai NES:n Batmania vastaan on aina kymmeniä kamaluuksia joita ei voi kutsua laadukkaiksi edes kovimmat ja intohimoisimmat leffafriikit. Yleensä pelikäsittelyn saavat vielä julkaisemattomat ja kovaa hypeä osakseen saavat blockbuster-leffat mutta joskus julkaisijat ovat tarttuneet myös takavuosien suurteoksiin. Likimainkaan kaikki suuren yleisön suosiota nauttineet elokuvat eivät kuitenkaan jostain syystä ole koskaan kiinnostaneen helpon rahan perään kuolaavia pelitaloja joten nyt onkin hyvä aika listailla muutama takavuosien huippuelokuva joka syystä tai toisesta jäi ilman videopeliversiointia. Seuraava lista on siis teille arvon EA, Activision-Blizzard, Nintendo, Capcom ja muut paholaisen kanssa sopimuksen tehneet mieltemme ja vapaa-aikamme turmelijat. Muistakaa lähettää pientä provisiota kassan kilistessä kun kauppa käy kuumana. Tilitiedot saa ihan vaan kysymällä kommenttiosiossa.

Scroll to Top