PBC:n Pokémon-viikko pt.4 – Gen IV

img_0376 Timantit on ikuisia vai helmiä sioille? Diamond ja Pearl muuttivat Pokémon-pelien maailmaa verkko-ominaisuuksillaan ja tämä muutti myös Poké-panelistiemme maailmankatsomuksen aivan vinksalleen ja tästä mullistavasta uutuudesta kuulet kaiken vain kuuntelemalla tämän jakson.

Musiikit:
Pokemon 1 Finnish Theme
Pokémon – Diamond, Pearl & Platinum – Complete Soundtrack
Pokerap

PBC:n Pokémon-viikko pt.3 – Gen III

img_0376 Afrikan Tähdestä tutut jalokivet ovat mitätöntä rihkamaa kun eksperttimme käyvät Rubyn, Sapphiren sekä Emeraldin ääreen, 3DS-remakeja tietenkään unohtamatta. Miten otettiin aikoinaan vastaan pelisarjaa ravisuttaneet uudistukset? Kuuntele jakso ja järkyty.

Musiikit:
Pokemon 1 Finnish Theme
Pokemon – Ruby, Sapphire & Emerald – Complete Soundtrack
Pokerap

PBC:n Pokémon-viikko pt.2 – Gen II

img_0376 Kulta, hopea eikä etenkään kristalli ole häpeä kun PBC:n pokénörtit käyvät kakkosgenin (ja sen uusioversioiden) kimppuun. Miltä tuntui aikoinaan vallankumouksellinen vuorokausien vaihtelu, legendaaristen elementtikoirien jahtaaminen tai yksi pelihistorian isoimmista after-gameista? Kuuntele jakso ja tiedät.

Musiikit:
Pokemon 1 Finnish Theme
Pokemon – Gold & Silver – Complete Soundtrack
Pokerap

PBC:n Pokémon-viikko pt.1 – Gen I

img_0376 Pokémon täyttää tänä vuonna kaksikymmentä vuotta. Pelisarjan juhlavuosi on ollut erittäin värikäs ja kaikki huipentuu ensi viikolla julkaistavaan upouuteen Pokémon-pääsarjan pelikaksikkoon Sun/Moon.  PBC:n ikiomat Ash Ketchumit päättivät tämän kunniaksi fiilistellä sarjaa generaatio generaatiolta ennen uuden pelin suurjulkaisua. Jaksot ilmaantuvat päivittäin kuunneltaviksi.

Musiikit:
Pokemon 1 Finnish Theme
Pokemon – Red Blue Yellow – Complete Soundtrack
Pokerap

Norsukamman ”come at me bro”-lista

3267513-vlcsnap-2013-08-26-13h48m23s52 Olen kirjoitellut ja ilmaissut mielipiteitäni pelaamisesta ja videopeleistä erinäisien medioiden kautta kohta jo 12 vuoden ajan. Hauskinta koko touhussa ei ole ollut suinkaan se että enemmän kuin kolme ihmistä (todellisuudessa luku on viisi ihmistä) vastaanottaa mielipiteitäni videopeleihin liittyvistä asioista, ei suinkaan. Hauskinta koko touhussa on palaute minkä olen vastaanottanut mainitsemistani asioista/mielipiteistä videopelaamiseen liittyen. Oli kyseessä sitten lehteen tai nettiin tehty arvostelu/artikkeli/blogi tai podcastissa mainittu oma mielipide, on jollain aina joku vastakaneetti ja vuosien aikana vastaan on tullut niin rakentavasti kirjoitettua kritiikkiä, kuin myös anonyymisti raivopäissään kirjoitettuja itkuvirsiä.

PBC 234: Insomnia

Kun valtaosa PBC-miehistöstä valmistautui Gamexpo-työrupeamaan, tekivät Tootsi ja Norsukampa ihmiskunnalle palveluksen luomalla väsyneisyystiloistaan huolimatta kansalle uuden jakson. Paljon oli puhetta mm. uudesta bäfästä, uudesta Pokémonista, uudesta Monster Hunterista, uudesta Nintendon konsolista ja uusista mukatotuuksista. Jakso oli tällä kertaa kirjaimellisesti ”väsynyt”.

(00:40:41) Uutiset:
Nintendo kertoo Switchistä lisää vasta tammikuussa
Japani pysähtyy kun uusi Monster Hunter XX saapuu

(01:01:56) Viikon pääaihe:
Mun mielestä -osio

(01:32:39) Edellisen viikon kysymys:
Mikä on ikimuistoisin videopelirepla?

Musiikit:
Super Mario Galaxy 2 – Starship Mario C
Monster in My Pocket – Music 3
Wild Arms 2 – Field
Pokemon Sun & Moon – Ten Carat Hill
Earthbound – The Metropolis of Fourside
Battlefield 1 – Main Theme
Team Buddies – Main Theme
Pro Evolution Soccer 5 – Credits Theme

Viikon kysymys:
Mikä on sinun ”come at me bro!”-väitteesi pelialalta tai pelaamisesta ylipäätään?

Vitsit Switchkseen

nintendo-switch-shot-05 Nintendo yllätti viime viikolla kaikki ja julkaisi, voisi jo sanoa vihdoin ja viimein, infoa usean vuoden työn alla olleesta, NX-työnimellä tunnetusta konsolistaan. Näytti vahvasti siltä että Nintendo panttaisi kaikkea mahdollista tietoa laitteestaan julkaisuviikolle asti mutta ihme ja kumma firma sai kuin saikin jotain konkreettista aikaan ja maailma odotti henkeään pidätellen kolmen minuutin mittaista mainosvideota. Videon otsikosta jo paljastui että NX olisi historiaa ja tästä lähtien apparaatti tunnettaisiin nimellä Nintendo Switch ja muutama viime kuukausina rikkinäisten puhelimien kautta korviin kantautunut nettihuhu realisoitui laitteen videolla näkyneisiin ominaisuuksiin. Kolmen minuutin videossa toki pääosassa laitteen toimintojen lisäksi olivat mallikatalogin sivuilta kerätyt nuoret aikuiset joten voidaan puhua vasta pintaraapaisu-tason faktoideista. Pääasia kaikessa tässä oli kuitenkin se että vihdoin ja viimein voidaan jättää utopistisimmat spekulaatiot ja suomalaisnörttien tekemät 3D-tulostukset netin huumoriosastolle ja keskittyä vihdoin valmistajan itsensä antamiin tosiseikkoihin.

PBC 233: Babylon 5

Five! Five! Five! Five! Five!
Nyt se on tapahtunut. PBC on vihdoinkin 5-vuotias.
Tätä erityistä juhlaa kutsuttiin juhlistamaan monen monta kulkijaa ja paikalle saapui niinkin erikoista väkeä kuin Riepu, mika.hakala, Balnazzard sekä Demppa.
Tätä ihmismuotoisten klassikkojen sarjaa saapui sitten kaitsemaan itse Hazuki_exe.
Myös Oulun veijarien kuulumiskierros jaksossa kuullaan ja siellä taas Oselot ohjasti olutlasit silmillään Rottenia sekä Arctoksen Vulpesia.

(01:35:27) Oulun maihinnousu

(02:11:55) Pelialan isoimmat tapahtumat viiden vuoden ajalta

Musiikit:
Street Fighter Alpha/Zero 2 – Opening theme
Final Fantasy V – Fate In Haze
Raiden V – Unknown Pollution
Halo 5 – The Trials
Yakuza 5 – Battle of Pride
Megaman 5 – Darkman
Street Fighter V – Theme of Guile
Super Mario 64 – Staff Credits

PBC 5v

hjioppoojaakpoj PBC (o.s. Pelaajaboardcast) täyttää tällä viikolla viisi vuotta. Viisi vuotta on pitkä aika tehdä ylipäätään mitään viikottaisella tahdilla ilman minkäänlaista rahallista korvausta mutta niin vain on tosiaan käynyt että amatöörivoimin vedetty videopeliaiheinen podcast on jo viisi vuotta tuottanut monessa eri muodossa enemmän tai vähemmän kyseenalaista viihdettä tasaisen tappavaan tahtiin kasvavalle määrälle ihmisiä/googlebotteja. Homma toimii huterien Skype-yhteyksien varassa, valtaosa vakionaamoista ei ole koskaan edes nähnyt toisiaan, mainittujen vakionaamojen pelimieltymykset eroavat toisistaan yön ja päivän lailla, hommaa tehdään täysin omakustanteisesti, projektia pyörittävät henkilöt nimimerkkien takaa… kuulostaa melkoiselta katastrofilta vai mitä? Miten ihmeessä tähän ollaan päädytty?

Scroll to Top