Vuoden pelikanava… miksi?
Viime viikonloppuna järjestettiin Helsingin jaffahallissa järjestyksessään toiset Tubecon-kinkerit. Kyseinen proggis on siis kotimaisten Youtube-hahmojen/henkilöiden oma messu, jossa nämä pääsevät esittelemään taitojaan liveyleisölle, tapaamaan fanejaan ja siinä samalla totta kai tekemään hieman mainosta omille projekteilleen. Tapahtuman taustalla on täysi amatööriporukka mitä tulee tapahtumajärjestämiseen (erotus on vähän sama kuin PBC:n ja ammattimaisen audioviihteen tekemisen välillä) joten tapahtuma oli edelleen camp-huumorimaisen kömpelö mitä tulee organisointiin ja sulavuuteen mutta kyseessä oli lajissaan ”vasta” toinen tapahtuma joten vielä lapsukset antaa anteeksi ja vaikka ne kuuluisat ”heitterit” ja kateelliset kuinka mölyäisivät mitä, on tapahtuma kuitenkin loppupeleissä plussan puolelle menevä sillä jos edes päivän verran noinkin nuoret ihmiset tekevät jotain muuta kuin potkivat vanhuksia kaduilla tai ryöstelevät karkkia kaupasta, on jotain tehty oikein. Mitä puolestaan ei olla tehty oikein, on kotimainen videopeliviihde Youtuben puolella.
…
