Vapaus sanoa kivasti ja rakentavasti
Blogin kirjoitushetken aamuna rysähti kotimaisen median saralla jytkyyn verrattavissa oleva pommi kun HS:n Nyt-liitteen kommentointiosio otettiin pariksi viikoksi pois käytöstä. Pari viikkoa nyt on ihmisen elinajasta vain pieni murto-osa mutta vakituisen nettikommentoijan näkökulmasta se on kuin ikuisuus. Minne nyt mennä purkamaan nimettömänä pahaa oloaan ja sanomaan asioita joita ei koskaan uskaltaisi omalla nimellä ja naamalla sanoa toiselle ihmiselle saatikka julkisesti? Otteet tosiaan kovenevat sananvapauden maailmassa ja siitä saavat kiittää ihmiset aivan itseään sillä HS:n uutispäällikkö Juuso Pullinen perusteli kommentointivaihtoehdon poistoa juuri sillä verukkeella joka on varmasti käynyt meille jokaiselle näkökyvyn ja lukutaidon omaavalle käynyt selväksi; valitettavan iso osa ihmisistä on aivan helvetillisen typerää porukkaa.
…
