PBC 437: L + Suhde + Neidottomat

Viime jakson filleripaskeen jälkeen PBC:n Jonne-osasto palaa näyttämään miten puhutaan oikeasti kiinnostavista videopeleistä. Ennen syväluotausta Fromin uuteen mestariteokseen puhetta on tietenkin Game Passin tarjoilusta, nopeista autoista, paskoista GAASeista ja Sonyn japanilaisimmasta studiosta. Kuuntele jakso ja valaistu aitojen videopelien paremmuudesta.

00:31:20 Uutiset:
Sony järjesti Japaniin keskittyvän State of Playn

00:54:18 Pelikerho:
Elden Ring

02:56:46 Edellinen kahden viikon kysymys:
Mikä olisi seuraava From Softwaren tekemien soulslike-pelien kehitysaskel?

Musiikit:
GBA Sky Garden – Mario Kart 8 Deluxe
Gran Turismo 7 – Moon Over the Castle
Nioh 2 – Interim
Elden Ring – Elden Ring
Lobby Music
Elden Ring Leyndell, Royal Capital
Hades – God of the Dead
Tales of Arise – Cutscene 13
Cadence of Hyrule: Crypt of the NecroDancer

Kahden viikon kysymys:
Millainen on ideaali avoin maailma peleissä?

3 thoughts on “PBC 437: L + Suhde + Neidottomat

  1. PBC:n jonneosasto pelaa vähän liikaa Ghost of Tsushimaa, kun eivät ilmiselvästi pääse nushimaa. Mutta en pääse minäkään enkä edes pelaa liikaa Ghost of Tsushimaa. Eli sikäli tämä oli enemmänkin totemus kuin palaute, puhumattakaan hypoteesista. Hyvin te vedätte.

    Itse kysymykseen. Minun mielestäni ideaali avoin maailma on syvä, ei laaja. Enkä tarkoita syvällä nyt NK:n tykkäämiä syvänmeren maailmoja, joissa kiilusilmäiset mutanttihait väijyvät jokaisen lohkareen takana. Esimerkinmukaisesti voisi kuvata näin, että viiden tyhjän ulkohuussin sijaan otan mieluummin yhden huussin, josta löytyy kellastuneet akkarit, kiinniliimautunut Jallu, sahanpuruämpäri, kärpäsiä ja jopa hyvin mallinnetut kikkareet. Silloin huussista tulee merkityksellinen ja kenties jopa ikimuistoinen. Määrällä räiskiessä käy helposti niin, että viikon päästä kaikki viisi huussia on unohdettu. Less is more!

  2. Vittuun kaikki avoimet maailmat. Pelien kuuluu mennä vasemmalta oikealle, pisteestä A pisteeseen B.

  3. Itelle avoimeksi maailmaksi riittää ihan vaan epälineaarinen mahdollisuus edetä pelissä ihan alusta asti. Ei yhtään kädestä pitelyä vaan nokka kohti jotain ilmansuuntaa ja vamonos!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.