PBC 407: Kyperbunk 2077

Vuoden 2021 ensimmäinen normaalia julkaisukaavaa noudattava PBC-jakso on täyttä totta, ja se on tässä ja nyt kuunneltavissa. Pelikerho oli kupletin juonena, ja osallistujakolmikkomme laittoi Duracell-paristot nenään, värjäsi irokeesinsa pinkiksi ja pukeutui pitkiin takkeihin. Kyllä, Pelikerho-osion aiheena on Cyberpunk 2077.
Jos kuitenkin olet mielestäsi jo kuullut ihan tarpeeksi tästä viime vuoden pelitapauksesta, löytyy jaksosta myös juttua mm. uusimmasta Yakuzasta, Monster Hunter Risen demosta, Outer Wildsista, Fire Emblemistä niin konsolilla kuin mobiililla, sekä monesta muusta edes jollain pienellä tavalla peleihin liittyvästä.
Kuuntele jakso, niin jaksat läpi talven!

01:09:53 Uutiset:
Sony avasi julkaisuikkunoitaan
Uusi viikko, uudet Switch Pro -huhut
Disney-pelejä joskus tulevaisuudessa
Lisää Disney-pelejä joskus tulevaisuudessa
Unohda Snapchat sillä Pokémon Snap palaa huhtikuussa
Uusvanhan Mario-pelin salat paljastettiin

01:56:57 Pelikerho:
Cyberpunk 2077

03:33:10 Edellinen kahden viikon kysymys:
Mitä mieltä Cyberpunk 2077:stä, pelaamatta tai pelattuna?

04:05:06 Aftercast:
Cyberpunk 2077 -spoileriosio

Musiikit:
Donkey Kong Country Returns – Music Madness
Monster Hunter Rise – Proof of a Hero
Tetris 2 (NES) – Music A
Dead or Alive 3 – Deep Impact
WWE – Hulk Hogan’s Theme (Sega Genesis Extended Remix)
Cyberpunk 2077 – Pacific Dreams – Chill
The Witcher 3: Wild Hunt – Sword of Destiny
Seiken Densetsu 3 – Sacrifice, Part 3
Dr. Mario (NES) – Ending Theme

Kahden viikon kysymys:
Mikä on bugisin/glitcheisin peli minkä olet vioistaan huolimatta pelannut läpi?

5 thoughts on “PBC 407: Kyperbunk 2077

  1. pakko han sen on olla afrikan tähti pelin mobiili versio koska siinä on peli mekaniikat aika vinksin vonksin eikä lainkaan niin hyvin kuin kari manerla aikanaan varmasti visioi. joskus noppa lentää pois näytöltä ja afrikan tähti löytyy aina samasta paikasta mikä tekee liian helpon jos on pelannut pelin mutta silti ei ole klassikon voittanutta

  2. Eka Red Dead Redemption tuli vedettyä läpi samalla viikolla mitä peli julkaistiin. Oli siinä kaikissa aasi-ihmisissä ja lentävissä pegasoksissa ihmettelemistä. Ampuminen ilman tähtäystäkin oli aika helppoa kun riitti ihan vaan sinne päin sokkona ampuminen ja vihollista kaatui kuin heinää.

    Kysymys myös PBC-ihmisille. Onko jaksoihin tulossa lähiaikoina jotain vieraita? Mielestäni nuo ZoneVD:t, Fintendon päätoimittajat ja Takapölkyn hemmot on olleet aina piristäviä elementtejä jaksoon niin olisi mukava saada lisää.

  3. Kerrankin tämän maan virallinen pelinirppanokka puhui asiaa kun päätti haukkua pystyyn tämän telakka- ja raksatyöntekijöiden kotimaasta ponnistavan paskaläjän. Ei taas ole yllättävää että FPSsi666 ei löydä first person-kuvakulmaa käyttävästä pelistä jossa on ammuskelua, mitään vikaa. Hukkukoot ceepeeässäänsä.

    Viikon kysymykseen vastaan Bethesda

  4. Idle Championsia ei kai voi varsinaisesti pelata läpi, mutta lähemmäs tuhat tuntia sen platina-Trophyyn hinkkaamisessa kului. Ja sitä ennen tuli nähtyä niin monenkirjavaa ongelmaa, että välillä ei voinut kuin ihmetellä, miten saivat jo toimiviakin asioita yhtäkkiä rikottua niin totaalisesti. Kymmenien päivityksien jälkeenkään pelin perustavanlaatuisinta ongelmaa ei saatu kuntoon. Todennäköisesti taustalla oli useampia muistivuotoja, joiden takia idlaavat mestarit ensin alkoi hidastua, ja lopulta koko komeus kaatui. Tätä tapahtui yleensä viimeistään parin tunnin jälkeen, joten CE-34787-0-virhe tuli nähtyä varmasti satoja kertoja.

    IC:n bugirepertuaariin kuului lisäksi muun mauassa sekoilevat animaatiot ja monituiset käyttöliittymäkävyt. Lievimmillään ne vain ärsyttivät, pahimmillaan muuttivat koko tekeleen pelikelvottomaksi muutamaksi päiväksi, kunnes seuraava päivitys taas saapui.

    Mutta luulen, ettei kukaan halua kuulla Idle Championsista yhtään enempää koko tänä vuonna, joten en vaivaa teitä nyt tämän enempää.

  5. Ensin kysytään et mitä mieltä cyberpunkista ja sit ku siihen vastaa ni on kuulemma vastauksessa “vähän liikaa cyberpunkkia”. Ja sen jälkeen uudessa kysymyksessä kysytään et “mikä on bugisin peli minkä oot pelannu läpi“, johon vastaus on taas cyberpunk. Koska cyberpunk on helposti bugisin peli jonka oon pelannut läpi. Joten täsä tää vastaus ny sit taas on. Jokainen tsäässi on mahdollisuus että tää vastaus pääsee luettavien vastauksien listalle. Menetin cyberpunkkia pelatessani enemmän aikaa pelin kaatuilun sekä questien bugittamisien takia, kuin muissa peleissä yhteensä mitä oon pelannut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Yleensä quest breaking bugit pystyin jotenkin kiertämään esim yrittämällä uudestaan lataamalla vanhan saven. Main questin aikana itsellä oli kaksi eri questia samaan aikaan jossa piti puhua sen vanhan tädin kanssa. Täti ei suostunut puhumaan toisesta questista mitään ennen kuin ajoin maaliin sen toisen main quest polun kokonaan, vaikka täti ei ollut mitenkään missään mukana sen yhen lyhyen keskustelun jälkeen. Hotfixejä on tullut ja mennyt mutta itse en huomannut mitään muutosta niiden jälkeen. Pelissä on myös yks melee 1 vs 1 questi joka ei ole osana sitä “tule nyrkkitappelu mestariksi” questlinea. Kun aloitin sen questin ja juttelin npc:n kanssa ennen läpsimisen alkua random jengiläiset npc:n takana noin 20 metrin päässä ja ylemmällä tasolla päättivät aloittaa tulitaistelun npc:tä kohtaan. Kävin saman optional keskustelun useamman kerran ja katsoin kun npc vastaa ja keskustelee kanssani normaalisti samalla kun jengiläiset ampuvat häntä selkään. Keskustelun jälkeen npc:tä ei edelleenkään kiinnostanut luotisade vaan hän jatkoin jengiläisten ignooraamista samalla kun hänen ruumiinsa reagoi joka kerta kun luoti osuu häneen. Tää on se millä määritellään “once in a lifetime” peli.
    Olen tehnyt pelissä kaiken mahdollisen, mutta siinä on edelleen yksi questline mitä en ole pystynyt suorittamaan loppuun asti. Kyseessä on Brendanin tehtäväsarja. Olen suorittanut kaksi ensimmäistä tehtävää, mutta kolmas tehtävä ei ala vaikka olen yrittänyt vierailla tehtävän aloituspaikassa eri kellon aikoina yms. Kartassa on se keltanen tehtävä merkki ja teksti “who knows what you might find”. Kun menen kyseiseen paikkaan niin Brendan on siinä keltanen tehtävämerkki pään yläpuolella, mutta en saa tehtävää alkamaan, koska tämä on kolmen A:n peli. Redditin mukaan muillakin on ollut ongelmia kyseisen questlinen kanssa ja parasta siinä on se, että ongelma suorittaa koko questline voi tulla noin seitsemässä eri kohtaa. Näihin questline breaking bugeihin ei ole mitään kierto mahdollisuutta vaan pelaajien pitää vaan odotella päivityksiä.
    Pelissä on bugiset siviilit, poliisit, npc:t ja suunnilleen koko kartta. Oma suosikki bugi jota en ole aikaisemmin missään muussa pelissä nähnyt on seuraava. Ajoin autolla veteen. Nousin autosta pois ja rupesin uimaan kohti rappusia, jotka johtivat laiturille. Rappuset olivat siis puoliksi veden alla. Kun saavutin rappuset uimalla hahmoni yläruumis lopetti uimisen, mutta alaosa ruumiista jatkoi uimista. Yläosa vartalosta oli siis vedenpinnan yläpuolella eikä uinut ja alaosa vartalosta oli edelleen vedenpinnan alapuolella uimassa. Tästä ei ollut mahdollisuuksia liikkua mihinkään suuntaan, vaikka kovasti yritin hakata viidakkoveitselläni omia jalkojani poikki. Ainoa keino päästä tästä pois oli aikaisemman saven lataaminen.
    Ja sitten tässä pelissä on yksi npc, jonka nimi on Judy. Judyn rinnalla kalpenee kaikki muu buginen skeida, joka tästä pelistä löytyy. En oo ikinä tavannut yhtä rikkinäistä hahmoa. Ja tää on yks niistä main npc hahmoista. Mitä tahansa Judyn kanssa yrittikin tehdä niin se jotenkin aina bugitti. Pelin alkupuoliskolla kun istut siinä hammaslääkärintuolissa, jossa sulle laitetaan ensimmäinen augment se kävelee istuma-asennossa sun kuvaan. Yhdessä tehtävässä sä istut ja puhut sille, kun se seisoo penkin edessä, josta se sitten vaihtaa istumiseen penkissä ja siitä takasin seisomiseen penkin edessä. Näin käy useasti kyseisen keskustelun aikana. Yhdessä tehtävässä menet sen kanssa hissillä alas, jolloin Judy menee istumaan nojaten hissin seinään. Tai näin sen varmaan olisi pitänyt mennä. Mulla se meni istumaan siten että tädin pää, suurin osa käsistä ja jaloista oli hissin sisällä, mutta loput kuten koko keskiruumis oli hissin seinän ulkopuolella. Täti siis istui osittain hissin sisällä, hissin seinän sisällä ja hissin ulkopuolella samaan aikaan. Samalla se myös nousi hetkellisesti seisomaan josta se sitten meni takaisin istumaan seinän sisään koska miksei se menisi. Judy myös kävelee kaikkien ovien läpi, jotka suljet sen edestä. Esim yhdessä tehtävässä jossa se on sun mukana jossain rakennuksessa. Siellä voit sitten sulkea ovia sen edestä, jonka jälkeen Judy kävelee niiden läpi. Ei vahvan ja itsenäisen tädin tarvi vuonna 2077 mitään ovia availla. Kerran myös keskustellessa Judyn kanssa kävelytiellä random lentäväalus lensi meidän läpi, josta se sitten jatkoi matkaa Judyn takana olevan talon seinän läpi. Sukellustehtävässä annoin Judylle kameran, jonka se yritti laittaa sen takataskuun. Kamera kuitenkin jäi kiinni Judyn rintakehään jossa se sitten pysyi noin 20 sekuntia samalla kun uitiin ennen kun peli kaatui. Judy oli myös 6/5 puhelimen käytössä. Se soitti mulle mm. kun juttelin sen kanssa autossa, kävelin sen perässä tehtävässä sekä kun olimme sukeltamassa. Ois varmaan pitäny se romanssi tehä Judyn kanssa ihan vaan nähdäkseen miten se bugittaa. Mutta kuten Juice Leskinen sen sanoi jo vuosikymmeniä sitten Mikko Alatalon tekemässä biisissä: “Tapoin toisten aikaa. Minut tappaa aika toisten. Yö kietoo minut mustaan samettiin.”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *