Kymmeniä tuhansia dislikejä enemmän kuin likejä Youtube-klipeissä. Nintendo Directin maailmanlaajuinen trendaaminen somessa ennen omaa Directiäsi. Valtava negatiivinen palauteryöppy netin keskustelufoorumeilla.
Sonyn oma State Of Play -lähetys tuli, näki ja ei voittanut.
Viime kesästä asti, ovat Sonyn kulisseissa tekemät ratkaisut olleet enemmän tai vähemmän outoja. Cross-play -farssissa meni aivan liian kauan jotta se saatiin korjattua, pelipuolella on pelattu todellista presidenttipeliä ukkojen vaihdellessa pestejä ja titteleitä kuin teinit lätkäkortteja 90-luvulla konsanaan. Firma jättäytyi pois kahdesta kalenterivuoden suurimmasta esittelytilaisuudestaan (E3 ja Playstationille pyhitetty PSX-tapahtuma) ja Nintendon matkimiset menivät täysin vihkoon Playstation Minin ja nyt tämän viimeisimmän State Of Play -katastrofin myötä. Oliko jälkimmäinen kuitenkaan Sonyn syytä?
Vaikka tahti ja rytmitys olisivat kuinka loistavia tahansa, on se aivan turhaa jos sisältö ei yksinkertaisesti kiinnosta. Tämä oli isossa kuvassa State Of Playn isoin kompastuskivi. Pisteet toki Sonylle siitä että jo usean vuoden ajan lukuisissa presentaatioissa ja esittelyvideoissa nähdyt Death Stranding, Ghost Of Tsushima tai vaikka The Last Of Us 2, eivät olleet viemässä ruutuaikaa uusilta julkistuksilta. Jälkikäteen ajateltuna kuitenkin joku näistä kolmesta Sonyn odotetuimmasta meganimikkeestä, olisi voinut tehdä kummia tämän lähetyksen suosiolle, sillä nyt eivät nämä uudet julkistukset olleet ihan sitä mitä Nintendo on omissa Directeissään tarjonnut.
- Tarjoa julkistuksia jotka eivät ole PSVR-pelejä, koska noh… PSVR
- Luo katsojille uskoa siitä että joka lähetyksessä on ainakin yksi megaluokan julkistus
- Minimoi 3rd partyjen AAA-touhut, elleivät sitten ole isoja ekskluja
- Älä esittele kovinkaan kauaa pelejä, joiden julkkari on tiedossa noin kuukauden päähän
- Luo meemejä ja muista että itselle saa nauraa
Seuraavaa State Of Playta odotellessa. Tästä on suunta vain ja ainoastaan ylös.