PBC 388: Pessimisti ei pety Remake

Eristystoimet senkun vaan jatkuvat mutta sehän ei PBC:tä estä puhumasta tälläkään kertaa videopeleistä. Uusi jakso on siis täällä taas ja kolmen pekan (Phazuki, Pandzerx, Ptootsi) voimin katsastamme pelimaailman kuulumiset sekä isoimmat pelitapaukset.
Luvassa on asiaa mm. Resident Evil kolmosen uudelleenlämmittelystä, Valorantin betasta, tietokoneiden kasaamisesta simulaatioympäristössä, Nintendo tilien salauksien pettämisestä sekä ummet ja lammet Final Fantasy seiskan remakesta.

01:05:35 Uutiset:
Jason Schreier vaihtoi lafkaa
Bäfä femman taru päättyy jo nyt
Crash Bandicoot palasi….mobiilipelinä
FF7 Remake käy kaupaksi
Mario Maker kakkosen taru päättyy jo nyt
Nipan suojaus petti
WWE julkisti että WWE 2K21 -peliä ei tule tänä vuonna

01:44:29 Pelikerho:
Final Fantasy VII Remake

03:16:48 Edellinen kahden viikon kysymys:
Minkä pelin jatko-osaan olet positiivisesti eniten yllättynyt?

03:34:09 Aftercast:
Final Fantasy VII Remake -spoileriosio

Musiikit:
Final Fantasy VII Remake – Wall Market – The City That Never Sleeps
Final Fantasy VII Advent Children – Those who Fight (Piano Version)
Final Fantasy VII – Under the Rotting Pizza
Final Fantasy VII Dirge of Cerberus – Ninja Girl of Wutai
Final Fantasy VII – Victory Fanfare
Final Fantasy VII Remake – Hollow Skies
Final Fantasy VII Remake – High Five
Final Fantasy VII Crisis Core – Compensation for Freedom
Final Fantasy VII Remake – Flying High
Final Fantasy VII Remake – Anxiety
Final Fantasy VII Remake – Aerith’s Theme – Home Again

Kahden viikon kysymys:
Minkä pelin tarinaa haluaisit muokata ja miten?

4 thoughts on “PBC 388: Pessimisti ei pety Remake

  1. Mögösö femma oli sen luokan clusterfuck että sen tarinaan voisi tehdä mitä tahansa ja se muuttuisi heti paremmaksi. Tarkemmin ku ajattelee niin pätee kyllä kaikkiin MGS:iin ykkösen jälkeen.

  2. Oli kyllä kova jakso ja oikeen mielenkiintoista jutustelua meikäläisen tämän vuoden vahvasta GOTY-ehdokkaasta. Tootsi on kyllä parantunut vanhetessaan kuin viini ja miehen juttuja kuuntelee nykyään jopa ihan mielenkiinnolla.

    Viikon kysymykseen vastaan aiemman vastaajan lailla MGS femman. Tiedä sitten oliko vika lopulta Kojiman vai Konamin mutta olihan tuo nyt aivan ala-arvoinen räpellys jonka piti niin olla massiivisen saagan loppuhuipennus.

  3. Mikä peli vaatisi vähän edgympiä, ja synkkiä käänteitä? Ei tule muuta mieleen kuin Croc 2, vaikka tiedänkin että tämän sanominen suututtaa pelin rakastajat.

  4. Yleensä videopelien tarinat ovat virheettömiä mestariteoksia, joista on lähes mahdoton löytää mitään virheitä tai kohtia, joita haluaisi itse muuttaa toisenlaiseksi. Mutta poikkeukset vahvistavat säännöt vai miten se meni joten joissakin videopelien tarinoissa on joitain kohtia mitkä itse muuttaisin.
    Esim Duke Nukem Forever pelissä pelin tarina alkaa porealtaan vierestä. Pelin ensimmäinen main objective pitäisi olla porealtaaseen kävely ja kyykkyyn meno, jolloin Duke hukkuisi kyseiseen porealtaaseen. Tämän perään vielä Duken sanoma lause “eat shit and die” ennen kun lopputekstit alkavat rullaamaan näytölle niin saataisiin tästäkin pelistä mestariteos.
    GTA IV pelissä lisäisin niitä Romanin puheluita “hey cousin let’s go bowling”, jotta kyseisen henkilön tapattaminen pelin lopussa tuntuisi vieläkin paremmalta. Muuttaisin myös juonta niin että saisit itse olla se joka esim vaikka hukkuttaisi Romanin mafia tyyliin mereen. Pelissä pitäisi myös olla ominaisuus tämän jälkeen, jotta Romanin ruumiin luo merenpohjaan pääsisi sukeltamaan.
    Far Cry 3 pelissä Vaas saisi olla pääpahis koko pelin ajan eikä sitä tarvitsisi korvata pelin puolessa välissä sillä toisella what’s-his-face tyypillä, jonka nimeä tänä päivänäkään mukaan ei muista. Joku armeija poju se oli. Pelin lopun valinnasta pitäisi myös kokonaan poistaa se valinta osio ku ei kukaan tuu valitsemaan ystäviään jos toisena vaihtoehtoa on hullu puolialaston nainen.
    Titanfall 1 pelissä on joidenkin mielestä huono story mutta omasta mielestä online matseissa pelattava kampanja oli hyvä ja siinä oli ominaisuus että vaikka pyyhit vastapuolella lattiaa matsissa niin silti pelin jälkeisessä cutscenessä häviät jos sun tiimin oli tarkotus hävitä tarinassa.
    Witcher 3 pelissä pitäisi olla enemmän tarinaa scoia’tael haltijapojuista, sillä Witcher 2 pelissä haltija/kääpiö -puolen valitseminen oli paljon parempi ja mielenkiintoisempi puoli tarinan kannalta kuin markan ihmisen puoli.
    NieR: Automata pelissä lisäisin niitä läpipeluukertoja ennen kun pelaaja ymmärtää että mitähän veettua tässä tapahtuu. Jos peli pitää pelata läpi kolme kertaa että ymmärtää main storyn on se selkeästi ihan liian vähäinen määrä. Itse nostaisin läpipeluukertojen määrän ainakin viiteen kertaan.
    Mass effect trilogiassa muuttaisin oikeastaan kaiken paitsi sen kolmannen osan loppu valinnan. “Minkälainen värivivahde sinun loppu cutsceneen tulee” -valinta on aina yhtä hankala jokaisella kerralla. Toinen samanlainen “tarina on aika meh mutta loppu on loistava” löytyy pelistä Borderlands 1. Kuka muka vielä muistaa mitä kesken pelin tapahtui, mutta jos kerran näät sen lopun niin ei sitä voi koskaan unohtaa.
    Telltale peleistä poistaisin tekstin: ”This game series adapts to the choices you make. The story is tailored by how you play.” pelien alusta, koska se on harhaanjohtava ja täyttä bs:ää. Jos ekassa jaksossa pitää valita Stinden tai Stygen välillä ja tapattaa toinen niin jaksossa 3 se valinnan jälkeen henkiin jäänyt kuolee joka tapauksessa. Valinnalla ei ole mitään väliä, koska myös henkiin jäänyt käyttäytyy tavalla X oli sitten kyseessä kumpi hahmo tahansa. Ja esim Walking Dead:n ekalla kaudella on hahmo jonka voit tapattaa itse olemalla auttamatta häntä, joten hän putoaa katolta. Jos pelastat hahmon hän putoaa itse katolta pari minuuttia myöhemmin ja kuolee joka tapauksessa.
    Myös telltalen The Game of Thrones -sarjan ekassa jaksossa on hyvä esimerkki siitä miten “story is tailored by how you play”. Jos oot d-bag Ramsay:ta kohtaa koko jakson se tappaa sun hahmon jakson lopussa. Jos oot mukava Ramsay:ta kohtaan koko jakson se tappaa sun hahmon jakson lopussa. Ainoa vaihtoehto jota itse suosittelen on olla pelaamatta näitä pelejä. Ja jos pelaat niin päätäynnä päihteitä. En vieläkään ymmärrä miten toi pulju meni konkkaan.
    Halo 5 pelin tarinasta poistaisin sen markan spartan Locken ja kaiken siihen liittyvän. Ainoa syy miksi en haluaisi poistaa koko peliä on se että Halo 5 pelissä on mahtavat boss taistelut. Pelin aikana käydään täsmälleen sama boss taistelu noin kuusi kertaan. Kaikissa on täsmälleen sama bossi, joka käyttäytyy täsmälleen samanlailla, johon tehoaa sama taktiikka joka kerta. Jossain taisteluissa on jopa useampi samanlainen bossi samaan aikaan. Näiden rinnalla kalpenee mikä tahansa Dark Souls -pelien bossi.
    Gears 5 pelistä poistaisin sen “avoimen maailman sekoilun”. Vanhemman lineaariset Gears pelit voittaa sen mennen tullen. Kehittäjät ovat ilmeisesti ottaneet vaikutteita 2018 vuoden God of War pelistä lisäämällä peliin samanlailla avointa maailmaa, mutta epäonnistuen siinä täysin. Multiplayer on myös saman tason sekoilua. Legendan mukaan joku ymmärtää miten Gears 5 multiplayer progression systeemi toimii.
    Kingdom Hearts peleissä lisäisin tarinan sekavuutta, koska tätä noin 17:n pelin pelisarjan tarinaa on naurettavan helppo seurata ja siitä on lähes mahdoton pudota kärryiltä että mitähän tässä nyt taas tapahtuu. Myös Aku Ankan puheenvuoroja lisäisin dialogeihin.
    Olisi vielä paljon muitakin pelejä, joissa tarinaa voisi jotenkin muokata, mutta minulla on tapana pitää vastaukset lyhyinä
    Loppuun vielä muutama peli, joihin voisi lisätä edes jonkinlaisen tarinan, kun se jostain syystä “unohtui” pelin kehittäjiltä lisätä. Tälläisiä pelejä ovat esimerkiksi
    Destiny sekä State of Decay 2. Ja ennen kun joku sanoo et: “yhyy on state of decay:ssa tarina” niin itse en laske tutoriaalin lisäksi noin 10:n sekunnin cutscene videota, juuri ennen lopputekstejä, tarinaksi. Siihen voisi lisätä yhtä hyvän tarinan kuten vaikka Star Wars Gamblefront 2 pelissä on. Alussa tapat rebeleitä, sitten tajuat että te tapatte rebeleitä, ja minuuttia myöhemmin olet prinsessa Leian henkilökohtainen turvamiäsnainen. Tämä sama mutta zombeilla. Todennäköisesti parempi rakkaustarina ku Twilight.
    Loppujen lopuksi sama se on mitä tarinoita haluaisi muuttaa ja mitä tähän kommentti kenttään vastaa, kuha yrittää parhaansa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *