PBC 383: Junallinen bugeja

Tänään ollaan jännän äärellä monestakin syystä.
PBC-jaksossa on pitkästä aikaa nimittäin neljä (4) osallistujaa, oikeasti syväluotaavaa asiaa videopeleistä sekä jopa pelinkehityksen saloista.
Pääaiheena ja pelikerhon pelinä toimi Kamina Dimensionin uunituore MindSeize, mutta kuultiin jaksossa paljon muutakin puhetta.
Kunniansa saivat nimittäin kuulla mm. Blasphemous, Dead Cells, Ring Fit Adventure, Midway, Netflix sekä E3.
Ota jakso kuunteluun niin tiedät miksi pelien tekeminen on niin vaikeaa puuhaa.

00:54:17 Uutiset:
Wonderful 101 pääsee irti Wii U:n kahleista
Daemon X Machina pääsee irti Switchin kahleista
System Shock 3 -pelin kehitystiimille kenkää
Sony sulki studion joka ei tuottanut mitään
Dan Houser jätti rocktähteyden taakseen
Riot Games -studion tulevasta FPS-pelistä on saatu infoa
Netflix vuoti Resident Evil -sarjastaan tietoa vahingossa
Geoff Keighley jättää E3-messut väliin
Biowarelta karanneet konkarit ovat perustaneet oman pelifirman
EVO 2020 – when’s mahvel?

01
:34:32 Pelikerho:
Mindseize

02:33:51 Edellinen kahden viikon kysymys:
Mikä on suosikkisi kotimaisista pelistudioista / pelejä tekevistä tahoista?

Musiikit:
Dicey Dungeons – Step Right Up 
Sonic Forces – Ghost Town
Getting Over It with Bennett Foddy – Soul and Mind
NBA Jam (Arcade) – 1st & 3rd Quarter
Tetris 99 – School Theme
MindSeize – Full OST
Stunt Race FX – Sunset Valley
Blasphemous – Cantes de Confesión
RoboCop (Gameboy) – Title Theme 

Kahden viikon kysymys:
Mikä on hienoin videopelibugi jonka olet kohdannut?

5 thoughts on “PBC 383: Junallinen bugeja

  1. Mielenkiintoista settiä oli kuulla pelien teosta ihan sieltä ruohonjuuritasolta asti. Toivottavasti Tema pääsee nyt pelaamaan hieman backlogia pois eikä vaan sitä omaa peliä joudu aikojen loppuun asti hiomaan.

    Viikon kysymykseen pitää heittää Fifa-sarjan takavuosien lukuisat fysiikkabugit jotka on herättäneet hupia pelaajien upotessa nurmikkoon ja räsynukkefysiikoiden takia aiheuttanut melkoista ylinäyttelyä, mutta myös pelkoa naamojen sulamisien ja raajojen The Thingin tyyliin venymisien kanssa.

  2. Eipä tule mieleen mitään kun jää yleensä välistä paskat pelit joissa mitään bugeja olisi. Miksi rääkätä itseään pelillä mikä ei toimi? Miksi kuunnella suomalaisia paskoja pelipodcasteja?

  3. Ei tämä varmastikaan ole hienoin bugi millään mittapuulla, mutta tulipahan nyt nopeasti mietittynä mieleen ja toisaalta kuvastaa sitä, kuinka pöljä otus olen. Turkkilaisen Warlock-studion PS4-pelissä Knot oli veikeä bugi, jota hyödyntämällä oli mahdollista saada kaikki Trophyt parissakymmenessä minuutissa ja varsin pienellä vaivalla. Sen sijaan että olisi tarvinnut läpäistä kaikki 40 kenttää, riitti, että pelasi läpi vain ne tasot, joihin kukin Trophy liittyi. Miten ne muut pulmat sai sitten ohitettua, kysytte jo varmaan itseltänne? No, kentän läpäisyn jälkeen tulevassa ”tulosruudussa” pitää normaalisti painaa ristinappia päästäkseen seuraavaan leveliin. Vaan jos siinä rämpyttää ristinappulaa useita kertoja, hyppää peli painallusten lukumäärän verran kenttiä eteenpäin. Voi juku!

    Todennäköisesti tuo käpy on vain jäänne jostain kehityksen aikaisesta featuresta, jolla oli tarkoitus helpottaa testaajien työtä ja auttaa pääsemään nopeammin johonkin tiettyyn tasoon. Itsehän tosin turvauduin tuohon vasta pelin loppuvaiheilla. Ettäs tiiätte.

    PS. Koska kukaan ei varmaan ole Knotista kuullut, kerrottakoon, että kyseessä on ns. wood disentanglement puzzle, eli siinä irrotellaan puisia kappaleita toisistaan klassisen ns. pirunnyrkin tyyliin. Oikein kiva pulmapeli, ja sen saa Pleikkarin Storesta alennuksesta 2,95 eurolla. Ja hei, moniko on oikeasti pelannut turkkilaista videopeliä?

    • Vittu tuota jätkää, ku koettaa hifistellä termeillä, joita ei edes ite ymmärrä. Kyseessähän on oikeasti ns. Burr puzzle, tunnetaan myös nimellä interlocking puzzle.

      T: Se parempi Tontsa täältä tulevaisuudesta

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *