PBC 334: Half No-life

PBC valtaa taas ääniaallot. Tässä kylmän talven huurruttamassa jaksossa jutellaan mm. Spyro-uusiotrilogiasta, Switchin omasta ”NESflixistä”, Pokémon Let’s Go:sta, Sonyn isoista päätöksistä ja VGA-ehdokkaista. Jakson pääaiheena juhlistetaan erästä vuosipäiväänsä viettävää pienen profiilin FPS-peliä josta kukaan ei varmaan ole kuullutkaan.

00:55:26 Uutiset:
VGA-ehdokkaissa isoja ja pieniä nimiä
Reggie ampuu alas haaveita
Sony esittää coolia ja jättää bileet väliin

01:26:08 Juhlapäivän juhlistus:
Half-life 20v

01:58:42 
Edellisen viikon kysymys:
Mistä pelisarjasta ei missään nimessä pitäisi tulla mobiiliversiota?

5 vastausta artikkeliin ”PBC 334: Half No-life

  1. Vaikka tiukka peli eka haffis onkin niin kyllä Doom silti vie tämän palkinnon. Sen enginestä tuli genrensä kulmakivi ja se oli niin iso edelläkävijä kaikessa mikä FPS-genreen liittyi seuraavat vuodet. FPS ihan terminäkin syntyi vain Doomin ansiosta.

  2. Onpas paha(evil) kysymys jota voisin tässä hieman pohdiskella. Yksittäisenä tekeleenä Half-life on kyllä uraauurtava, mutta kontekstissaan se kuitenkin istuu vain osaksi fps-genren pelien evoluutiota. Vähän sama jos pitäisi arvioida merkittävintä konsolia; lampaat määkisi Pleikkarin suuntaan joka innovoi lähinnä koneen markkinointia, mutta miten olisi käynyt jos Nes ei olisi lyönyt itseään läpi lännessä? Olis varmaan yhä Jagget Atarilta meillä kaikilla. Miettikääs sitä.

    Btw. tykkään enemmän Quakesta joten valitsisin sen.

  3. Wolf ja Doom loivat sen pohjan johon Half-Life (ja Goldeneye) laittoi vaan hieman koristeita päälle. Vastaus on siis ei mutta tärkeä peli silti kyseessä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.