PBC 314: Puolivälin Pökäleet 2018 Edition

PBC palasi kesälomilta ruskettuneena ja pöhöttyneenä. Ekassa jaksossa pientä lomaruostetta, mutta ei anneta sen haitata sillä jakson sisältö on varsin mehukas. Luvassa on juttua mm. Subnauticasta, Grab The Bottlesta, Mario Tennis Acesista, tämän vuoden pelijulkaisuista (so far), cross-play-saagan uusimmista käänteistä sekä Kickstarterista jeesausta hakevasta kotimaisesta pelistä, jollaista ei tässä maassa olla ennen tehty. Kuuntele jakso niin tiedät enemmän.

HUOM. Nyt voit kuunnella jakson myös Youtuben puolelta halutessasi.

00:55:07 Uutiset:
Evolven tekijöiltä jatkoa tunnetulle IP:lle
Sony-pamppu sammuttelee cross-play-rovioita
Kotimaista Metroidvaniaa summalla jonka saat itse päättää

Mikäli MindSeize kiinnostaa, käy tsekkaamassa pelin pre-alpha-vaiheessa oleva demo ja jos innostuit oikein kunnolla, tsekkaa projektin Kickstarter.

http://mindseizegame.com/
http://kaminadimension.com/

01:27:06 Viikon pääaihe:
Puolivälin pökäleet 2018

02:34:50 Edellisen viikon kysymys:
Miten aiot kuolla juhannuksena?

Musiikit:
Dying Light – Main Menu (version 1)
Yakuza 6 The Song of Life – Lots of Lights
Ghost Trick: Phantom Detective – Ghost Trick 
Killer7 – Rave On
Neverhood – Triangle Square
Kororinpa – Park 1
Dino City – Mr.Big’s Castle
Old School Runescape – Harmony
Mirror’s Edge: Catalyst – Catalyst

Viikon kysymys:
Mikä on ollut tähän mennessä, vuoden 2018 kovin peli?

5 vastausta artikkeliin ”PBC 314: Puolivälin Pökäleet 2018 Edition

  1. God of War on ollut tähän mennessä paras peli ja jos ei mitään dramaattista tapahdu niin tulee se olemaan vuoden paras peli.

  2. Normaalisti vastaisin Donkey Kong Tropical Freeze mutta koska kyseessä on vähän siinä ja siinä vuoden 2018 peli, vastaan Into The Breach jonka löytämisestä Dynalle iso kiitos. Miehen videosta pelin bongasin ja ei menneet kehut hukkaan. Loistava peli kyseessä.

  3. Tämä on helppo ja 500h pelikellossa antaa varmistuksen. MonHu on selvä ykkösvalinta massiivisella marginaalilla. Tulipa sitä kerran osallistuttua metsästykseen Norsukamman ja Lionheadin, tai siis Norsuchampionin ja Juutalaisen kanssakin.

  4. Jos vuoden kovinta peliä haetaan vain pelikellon tuntien perusteella, silloin voiton vie aivan selvästi – antakaa anteeksi jo tässä vaiheessa – Fallout Shelter. Kun tuo aikanaan iOS:lle tuli, kyllästyin siihen hyvin nopeasti. Vaan annapa olla kun peli saapui E3:n aikoihin PS4:lle täyden Trophy-tuen kera, niin jo sortui Tonterin poika taas perisyntiinsä eli koukuttui täysin F2P-peliin. Pelikelloon on kertynyt tunteja tässä vaiheessa melkein 70, ja platina-Trophy melkein jo häämöttää horisontissa. Pakko jaksaa vielä grindailla muutamat tehtävät ja kerätä tarvittava määrä legendaarisia aseita ja asusteita. Sen jälkeen voin todeta, että olihan tämä aika yksitoikkoinen mutta silti pirullisen taitavasti suunniteltu pieni näpertelypeli. Ja ennen kaikkea Trophyt on tehty niin, että niitä tulee suhteellisen tasaisena virtana, joka puolestaan johtaa ”no jos vielä pari tuntia” -tyyppiseen rappioon.

    Jos kuitenkin jokin ihan oikea videopeli pitää nimetä, valinta on ihan yhtä helppo: God Of War. Kratoksen ja poitsun seikkailut aiheuttivat pitkästä aikaa sen tunteen, että pelaamista ei vaan olisi malttanut lopettaa. Pelisarjaan tehdyt uudistukset olivat mainioita, tylsiä hetkiä ei ollut 30+ tunnin aikana oikeastaan lainkaan, ja jos jostain pitää hieman napista, tuli Photo Mode -päivitys turhan myöhään. Toisin sanoen olin siinä vaiheessa jo sen verran pitkällä pelissä, että useimpia otoksia ei spoilereiden takia kehdannut jakaa mihinkään. Ja myös tässä oli Trophyt suunniteltu sen verran hyvin, että platinaankin olisi mahdollisuus, kunhan vaan jaksaisi vielä muutaman tunnin klahnutella puuttuvia salaisuuksia ja kepittää ne optionaaliset ”pomovastukset”.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.