PBC 153: Norsukommando

Ennen lähtöään rakkaaseen kotimaahansa, päätti Norsukampa ilahduttaa kuulijoita lahjoittamalla hieman arvokasta aikaansa tallentaakseen vielä yhden PBC-jakson Maltan tukikohdastaan. NK:n lisäksi joukkoon istahti rakas editoijamme Andzerx sekä elämästä selvinnyt Oselot. Edellisestä castistä kenties jotain oppineena, shown päätyi isännöimään mika.hakala. Tällä kertaa vitsit ovat niin tuoreita että edes Order ei ole ehtinyt viilenemään levyasemassaan. Vakavasta keskustelusta pitävät huolen pohdinnat muista podcasteista, postimyyntivaimoista sekä Norsukamman piilevästä rakkaudesta Senran Kagura-pelisarjaa kohtaan.

01:47:00 Uutiset
Suomi-pelistä tuli välittömästi arvostelu- ja myyntihitti!
PlayStation 4:n Uncharted siirtyy ensi vuodelle
The Witcher 3 -studio: ”Pelimme ei tule näyttämään samalta kuin trailereissa”
Pokémon-kehittäjät julkistivat uutuuspelin PS4:lle, Xbox Onelle ja pc:lle

02:30:00 Boardit
Kuuntelun Arvoisia Podcasteja
Senran Kagura-pelisarja

03:10:20 Edellisen viikon kysymys
Mikä on pahin ennakkotilauspettymyksesi?

Musiikit:
Final Fantasy VIII – Blue Fields
Street Racer – Title Music
Turok 2: Seeds of Evil – Port of Adia
Doom 64 – Intro Music
Jet Force Gemini – Floyd Race
Killer Instinct Gold – Title
Simcity – Town
Commando – Theme

Viikon kysymys:
Minkä pelin myöhästyminen on harmittanut sinua eniten?

20 thoughts on “PBC 153: Norsukommando

  1. Olen vasta viime aikoina löytänyt podcastinne ja pitää antaa vilpittömät kehut. Toisin kuin muut tämän maan peliaiheiset podcastit, löytyy tältä porukalta uskallusta sanoa asioita suoraan ilman fanilaseja ja tietämyksen määrä on podcastaajilla erittäin laaja toisin kuin niillä muilla jotka ei esimerkiksi e3-jaksoissaan käsittele yhtä kolmesta isosta konsolivalmistajasta lainkaan. Jatkakaa hyvää meisinkiä!

    Mitä tulee kysymykseen niin vastaus on aika tuore eli Project Cars. Autopeligenre kaipaa Forzan ja Gran Turismon rinnalle kilpailua ja tällä pelillä sitä potentiaalia tuntuu riittävän mutta jatkuvat viivästelyt ovat laittaneet mietteliääksi pelin lopullisen laadun suhteen.

  2. Ei kristus mikä jakso =D Läppä oli levottominta mitä on aikoihin ollut ja monta kertaa sai hävetä luennolla kun repeili ääneen ”hieman” yli menneille jutuille. Toivottavasti jaksossa kiusoiteltu point and click-cast on oikeasti suunnitelmissa sillä itelleni se genre on aika vieras joten olisi mukava vähän sivistää itseään.

    Viikon kysymykseen vastaan että Super Smash Bros Brawl. Aikoinaan iso syy miksi ostin edes Wiin oli tämä peli ja kun sen julkaisu ainakin täällä euroopassa myöhästyi ja myöhästyi, oli kyllä usko koetuksella. Asiaa pahensi vielä se että japanissa peli ilmestyi ihan jäätävän aikaisin eurooppaan verrattuna.

  3. Mikä on pelottavin asia mikä on tullut pelissä vastaan?

    Saisiko kuukautisjaksoa aikaan hauskoista ja muista pelibugeista?

    itse kerron red dead redemptionissa olleesta bugista joka jäi itselleni mieleen eli olin aloittamassa kädenvääntömatsia kun vastustaja otti ja nousi ja lähti kävelemään joten väänsin kättä näkymätöntä vastustajaa vastaan enkä ja enkä matsin jälkeen enää päässyt itse pöydästä joten jouduin lataamaan tallenuksen :D

  4. Muistan miten innoissani odotin Bioshock Infiniteä aikanaan ja pelihän myöhästeli oikein huolella. Tuohon aikaan Bioshock sarja oli itselle sitä parasta mitä pystyi housut jalassa tekemään. Tai miksei ilmankin.

  5. Tällä hetkellä harmittaa Uncharted 4:sen myöhästyminen, mutta ehkä siitä tulee sitten parempi. Niin paljon on tullut tilattua ennakkoon kuraa, että onhan se kiva, jos pelin kehittäjä yrittää edes tehdä jotain ennen kuraa.

    Pahin järkytys tais viimeksi olla AC Unity, jonka bugisuus saa mut vieläkin itkemään.

  6. Duke Nukem Forever. Sitä peliä odotettiin kuin kuuta nousevaa ja mikäs pettymys se sitten julkaisun jälkeen oli? *facepalm* ;__;

  7. Nyt on pakko vastata tähän kyselyyn, kun vieläkin harmittaa. Löysin PS2-pelaamisen vasta aika lailla kyseisen konsolisukupolen elinkaaren loppupäässä ja sain ilokseni pelattavakseni läjäpäin klassikkopelejä. Näistä muutama vieläkin erittäin raikas peli sai uudelleenjulkaisun PS3:llekin: Ico ja Shadow of the Colossus.

    Eli viivästymisellään eniten pettymystä on kyllä hands off aiheuttaunut The Last Guardian (I’m still waiting, Sony!). Tämä peli oli yksi (iso) paino vaakakupissa, joka ratkaisi konsolinoston PS3:n ja Xbox 360:n välillä ja nyt näyttää siltä että Sony myy mulle kohta toisenkin konsolin tämän pelin avulla. Siihen ei vielä yksikään toinen firma ole tähän mennessä kyennyt.

  8. Eniten harmitti aikoinaan Duke Nukem Foreverin legendaarinen myöhästely. Jo 1990-luvulla ilmoitettu peli kävi läpi pelimoottorin vaihdokset ja jatkuvat myöhästelyt. Jossain vaiheessa 3D Realms haastettiin oikeuteenkin, koska peliä ei oltu saatu tehtyä valmiiksi. Lopulta sitten peli ilmestyi, eikä se tietenkään lunastanut odotuksia, vaan oli keskinkertainen räiskintäpeli.

  9. Kovasti harmitti GTA V viivästyminen. IV oli tahkottu niin monta kertaa läpi ja kaiken sen hypen jälkeen… Perkele.

    Mut hyvää kannatti odottaa! :)

  10. En muista milloin viimeksi olisin odottanut rahat kourassa kaupan ovella, joten pelien myöhästyminen ei ole itseäni päässyt harmittamaan. Odotan kyllä innolla aina useiakin nimikkeitä, mutta se hype kyllä pysyy yllä, tuli peli ulos milloin tahansa.

  11. Ei nyt tule mieleen heti mitään peliä jonka myöhästyminen varsinaisesti olisi harmittanut hirveämmin. Mutta ihan pikkusen asian vierestä: Pokemon Red ja Yellow-pelit omistin, olin saanut jo Gameboy Colorinkin ostettua, ja joka tuutasta tuli mainostusta ja ennakkoa että Gold ja Silver-pelit ilmestyy pian. Kaveri sitten lähti Kreetalle lomalle perheensä kanssa ja sieltä onnistui vähän ennakkoon tuomaan Suomeen itellensä Silverin ja minulle Goldin. No feikkejähän ne oli, muuten oikea peli mutta pokemonien ja esineiden nimiä oli lyhennetty, silleen tyyliin CHKRTA ja yms. Tämä ei sinänsä haitannut, vaan se fakta että aina kun Gameboyn laittoi pois päältä niin save katosi. Tallennusparistoa ei tainnut olla kasettiin feikin tekijä laittanut. Tässäkös sitten kärsimättömällä pienellä pojalla odottamista, kun periaatteessa pääsi kokeilemaan uutta tarinaa, mutta ei kuitenkaan kunnolla pelaamaan. Ja Suomen julkasuun tais sitten siinä useampi kuukausi vielä olla..

  12. Nykyään pelien myöhästyminen tuppaa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus. Niinpä moni peli on jäänyt harmittamaan. Mielestäni on paljon parempi, että peli julkaistaan valmiina kuin bugisena alkuperäisenä julkaisupäivänä. Valitettavaa on, että usein peli on kuitenkin keskeneräinen vaikka sen julkaisuakin siirretään… ei auta kuin odottaa, että peli julkaistaan ja toivoa, että se olisi valmis. Sen jälkeen odottaa mahdollisesti korjaavia bugeja, sitten DLC:eitä ja sittenhän ilmoitetaankin jo pelille jatkoa. Ja odottaminen jatkuu…

  13. Tällä hetkellä eniten harmittaa koska Uncharted 4 myöhästyi koska sitä odotan todella paljon. Muita myöhästelyjä ei tällä hetkellä tule mieleen.

  14. Palaute jaksosta 153. Ei ole kivaa, kun mm. kääpiöitä solvataan…. noin vähän! No eeeeei sentään, oikein mukava määrä sateli loukkauksia vähän joka puolelle ja jouduin kuulokkeet päässä pidättelemään hihitystäni kaupassa ja kaduilla. Toivoisin jatkossa mm. seuraavien ihmisten solvausta: juutalai$et, ä-ä-ä-nk-k-k-kyttäjät ja Touretten –SHITFUCK!- oireyhtymästä –SHITFUCK!- kärsivät.

    Vastaus kysymykseen. Muistan lukeneeni haastattelun, jossa Fumito Ueda kertoi tiiminsä olevan olympialaistiimi, viitaten neljän vuoden ajanjaksoon Icon ja Shadow of the Colossuksen välillä. Nyt on vuosi 2015 ja olympialaisia on riittänyt, joten missä helvetissä on minun The Last Guardian (ja sen jatko-osa)? Se tulee vielä, always believe, mutta kyllä vituttaa.

    Toinen semi-ärsyttävä myöhästys on ollut todellisiin hiuksiin perustuva tukkafantasia Final Fantasy XV os. Versus XIII. Kun XIII ja Versus julkistettiin, tuntui Versus kiinnostavammalta minimaalisista tiedoista huolimatta. Odotuksia laski pökäle-XIII, nosti huhut avoimemmasta pelimaailmasta, laski emopojat hiuksineen ja nosti kauniin näköiset miljööt. On siis vaikea sanoa, mitä tältä uskaltaa odottaa, mutta loppuisipahan sekin pohdiskelu, jos saisivat pelin joskus ulos.

  15. Vituttaa ettei se Last Guardian tullut Q4/2014/PS4, kuten pari vuotta sitten koitin ennustella. Nyt pitäis massit keksiä jallupulloon ja postikuluihin Maltalle jostain.

  16. Aika levotonta menoa PBC:n toimituksessa, kättä lipuskaan! Viime jaksot olleet jälleen parasta aikoihin joten laitetaas palautepökälettä tulemaan. Ottakaas koppi.

    Q&A kohtaan sanottakoon, että GTA femma oli odotuslistalla hyvinkin korkealla ja myöhästely tuntui palleissa saakka. En silti nostaisi sitä sinne ykköspallille mitä pelien jumitteluun devaajien pöydillä tulee. Tietty myös syy myöhästymiseen vaikuttaa siihen, miten se tulee vastaan otettua. Too Humania esimerkiksi odotettiin odotettiin ja sit vielä odoteltiin, mutta pökäle mikä pökäle, ei ansaitse edes mainintaa. Samoin Unkartedit ja nämä nykypäivän muotimattimyöhäiset nyt ovat oma lukunsa. Mutta niin se vastaus.. It’s time to kick ass and chew bubble gum.. and I’m all outta gum.

    Tuleeko sitä fudiscastia muuten koskaan pihalle? Ja onko käärmeennielijä vielä elossa vai veittekö hänet jo luolaan?

  17. Hyvää kamaa. Maan paras peliaiheinen podcasti (konsolifinin fanipojat, pelaajacastin munattomuus ja nelinpelin tietämättömyys ei oikeen iske) omasta mielestä mutta näille sivuille voisitte tehdä jotain. Aika köyhät ulkoisesti ja sisältöö aika hintsusti.

    Vastaus kysymykseen: Uncharted 4, Project Cars, Rayman Legends, Order 1886… onhan tossa noita joiden venyminen on vituttanut. Eniten vituttaa kun siirretään julkaisua mutta silti julkaistaan bugista paskaa. Ei se aina tarkota sitä että peliä hiotaan jos se myöhästyy.

  18. The Last Guardian on tässä jo useampaan kertaan mainittukin, joten ei siitä sen enempää. Paitsi että harmittaa senkin puolesta, että TLG:stä on tullut alan kestovitsi. EI SILLE SAA NAURAA! On kuitenkin tuote sellaiselta pajalta, jonka pelit ovat olleet 100-prosenttista timanttia ja 24 karaatin kultaa platinakuorrutuksella.

    Setä kun on vähän tällainen vanha höpsö, niin valintani eniten harmistusta aiheuttaneeksi myöhästyjäksi on NetHackin seuraava versio, mikä se sitten tuleekaan olemaan. NetHackin edellinen versio (3.4.3) julkaistiin joulukuussa 2003, ja sen koommin ei ole Devteamista pahemmin kuulunut. Paitsi että viime syksynä saivat melkein tarttumaan nitropurkkiin, kun nethack.org-sivustolle oli piiiitkästä aikaa tullut ilmoitus. Vaan ah ja voi, kertoivatkin vain, ettei heillä ole tekemistä netissä liikkuvan v3.5.0:n kanssa, ja tuosta syystä eivät aio antaa viralliselle tekeleelle ainakaan tuollaista versionumeroa.

    Vaan mikäpä kiire tässä on valmiissa maailmassa. Sitä paitsi kärsivällisyys on hyve.

  19. Aika neutraalisti tulee suhtauduttua myöhästymisiin. Jos nyt viime vuosilta pitää mainita joku peli, mikä koskenut eniten on se Bioshock Infinite. Ensimmäinen Bioshock kuitenkin oli sen verran kova tekele ja sillon aikoinaan ennen infiniteä peli vaikutti todella herkulliselta. Mutta näin jälkikäteen voi sanoa, että kyllä hyvää kannatti odottaa!

    Joskus myöhästely (etenkin toistuva) myös voi itellä tappaa hypen lähes kokonaan ja fiilikset odottaessa pelit ovat ”noh, tulee sit kun tulee” ja hype lähes nollissa. Näin kävi viimeksi esim. Watch Dogsin kanssa, ja ehkä ihan hyväkin. Pettymys olisi ollut jos peli olisi tullut silloin kun sitä aluksi lupailtiin, vaikka peli olikin ihan kiva (vaan ei mikää kovin kummonen).

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *